Beer in a Box introduceert Smaakpanel voor speciaalbieren

timremmerswaal Blog, persbericht Leave a Comment

Meer dan 100 bierspecialisten uit Nederland hebben zich aangemeld voor het Smaakpanel van Beer in a Box. Deze snel groeiende startup biedt een abonnementsservice voor speciaalbier.

Beer in a Box bestaat nu twee jaar en verstuurt elke maand een bierbox naar honderden liefhebbers in heel Nederland. Geen huis-tuin-en-keuken smaken die je in de supermarkt vindt, maar bijzondere bieren uit alle windstreken van de wereld. “We besteden veel aandacht aan het proeven en selecteren van al die bieren, maar groeien nu zo hard dat we dit niet meer alleen kunnen”, vertelt co-founder Victor Kuppers. “Om die reden zijn we op zoek gegaan naar Nederlanders met verstand van lekker bier. Niet door een vacature te plaatsen, maar met het organiseren van een Bier Quiz op beerinabox.nl.”

Smaakpanel
Vragen in de quiz varieerden van kennis over de markt, bierstijlen en brouwen tot aan hoe je de angst voor een leeg glas noemt. Ruim 3500 mensen deden mee en slecht één van hen haalde de maximale score. “Deelnemers die minimaal 16 van de 20 punten haalden, ontvingen van ons een verzoek om te solliciteren voor het smaakpanel. Met succes”, zegt Kuppers. “Binnen twee dagen hadden meer dan 100 bierspecialisten zich gemeld, de mensen waar wij naar op zoek waren. Zij gaan voor ons nu de nieuwe bieren testen die wij in de box gaan doen.”

Speciaalbier in de lift
Om het smaakpanel verder uit te bouwen en ook Beer in Box als merk bekender te maken, lanceert de startup nu een crowdfundcampagne. “Zo kunnen we harder grommen tegen de grote biermultinationals”, zegt Kuppers. “We hebben we nu iets meer dan een kwart van ons doelbedrag gehaald: 98.000 euro om precies te zijn. Op beerinabox.nl/crowdfund vinden geïnteresseerden daarover meer informatie.” De laatste maanden ziet Beer in a box de vraag naar speciaalbieren in ieder geval verder toenemen. “Wat opvalt is dat steeds meer twintigers abonnee worden en zich daarmee iedere maand verzekerd zien van speciaalbieren die ze zeer waarschijnlijk nog niet eerder kenden”, aldus Kuppers. Het aantal speciaalbierbrouwers neemt al jaren toe, sinds 2007 is het aanbod zelfs verviervoudigd.

Over de Bier Quiz
– Op beerinabox.nl/quiz-uitslag staan alle zeer relevante conclusies (en ook de soms wat minder relevante) uit de Grote Bierquiz van Beer in a Box.

– Elke deelnemer ontving een maand na deelname een speciale pagina met daarin de uitslag, hun persoonlijke score en welke vragen ze wel of niet goed hadden (dit was een veelgehoord verzoek van de deelnemers)
** (deelnemer heeft toestemming verleend voor publicatie)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *