Brouwweekend in de Ardennen was fantastisch! (foto’s)

Victor Kuppers Blog 0 Comments

Zelf leren brouwen in een weekend? Kan dat uberhaupt? En is het ook leuk? Sinds 30 juni kan de Beer volmondig ja grommen! Tot en met 1 juli heeft hij met een selecte groep liefhebbers zoveel lol gehad, dat deze eerste editie de opmaat is naar nog heel veel sessies bij Bed & Breakfast Les Etables in de wonderschone Ardennnen. Voor nu hebben we een kort fotoverslag (video komt nog)

Kijkje achter de schermen: alle data van de Beer in a Box crowdfunding campagne

timremmerswaal Blog 0 Comments

De vijfde week van onze crowdfunding campagne is nu officeel AAN. Officieus ook. We zitten al over de helft qua doorlooptijd en er hebben al zo’n 90 mensen geïnvesteerd! Daarmee hebben we al bijna vijftig duizend euro opgehaald. Dat is 1/2 van onze minimale financieringsbehoefte. Hier ben ik enorm trots op en blij mee! Maar toch bekruipt me het gevoel dat we er nog lang niet zijn. En dat het best lastig is om de noodzaak van “juist nu investeren” duidelijk te krijgen. Vorige keer schreef ik over waarom we überhaupt geld nodig hebben en waarom we dit niet gewoon …

Crowdfunding campagne week 2: een kijkje achter de schermen deel 1

timremmerswaal Blog 0 Comments

Sinds 1 juni zijn we officieel gestart met onze crowdfunding campagne. Daar heb je, als het goed is, wel iets over voorbij zien komen :-). En na twee weken leek het ons wel leuk om iets meer achtergrondinformatie te delen over hoe we bezig zijn met deze leuke manier van financieren. Laten we beginnen met waarom we überhaupt geld nodig hebben en waarom we dit niet gewoon bij een bank lenen. We (Victor, Armand en ik) zijn per 1 juni officieel gestopt bij onze oude werkgever. Zodat we ons volledig kunnen storten op Beer in a Box. Er zijn heel veel …

Beer draait sollicitatieprocedure volledig om

Victor Kuppers Blog 0 Comments

De Beer is gek op talent. Jong, oud, dat maakt niks uit. Als je maar nieuwsgierig blijft naar nieuwe smaken, geuren en brouwsels. En nu wil het toeval dat de Beer op zoek is naar ontdekkers. Naar proevers die nieuwe smaken willen ontdekken. Die de vele bieren van de Beer willen proeven, om zo het neusje van de zalm te selecteren.

De Beer bij Fast Moving Targets

Victor Kuppers Blog 0 Comments

De mannen van Fast Moving Targets doken in de Box en vroegen de Beer het hemd van het lijf over speciaalbier, data, smaakprofielen, de smaakreis en hoe de Beer denkt wereldbeerschappij te gaan realiseren!

Op pad met de Beer: leer, proef en brouw bier in de Ardennen

Victor Kuppers Blog 0 Comments

Bier proeven, bier brouwen en bier drinken. Dat is in het kort het tweedaagse weekend dat de Beer van 30 juni t/m 1 juli organiseert. In samenwerking met Les Etables (de prachtige herberg van Rob & Corina, midden in het hartje van de Ardennen) vind je in twee dagen eindelijk de tijd om heerlijk te eten, te vertoeven in een prachtige omgeving, leer je bierbrouwen en geniet je tussendoor van allerlei andere bijzondere bieren!

Mannen aan de kant! Vrouwen veroveren de wereld van speciaalbier!

Victor Kuppers Blog 0 Comments

Bier een mannending? Ja, nog steeds. Maar de vrouwen komen eraan! Uit onderzoek van Beer in a Box blijkt tot nu toe dat de kennis van vrouwen op het gebied van speciaalbier groeit. Na een tussentijdse analyse van de data van Dé Grote Bier Quiz (met meer dan 1000 deelnemers die 20 vragen beantwoordden) blijkt dat vrouwen gemiddeld bijna net zo goed scoren als hun mannelijke tegenhangers. Het verschil is nog minder dan 1 punt (0,85 om precies te zijn). In een aantal provincies scoren ze zelfs gemiddeld beter dan mannen!

Yes, de Beer is vandaag officieel 2 jaar geworden!

Victor Kuppers Blog 0 Comments

Geen taart maar bier vandaag! Waarom? Nou, het is al twee jaar geleden dat we bij de notaris zaten voor de oprichting van Beer in a Box. Ja, het was een wat onwennig plaatje. Drie ondernemers en een Beer die wat ongemakkelijk snuivend aan tafel zat. Maar uiteindelijk ging de ondertekening redelijk vlot en binnen een uur stonden de drie ondernemers en een wat typische beer buiten op de stoep. Elkaar glimlachend aankijkend als trotse eigenaars van hun eigen BV. De eerste stap naar volledige wereldbeerschappij was gezet! Nu 2 jaar later zijn we zoveel gave dingen verder, dat we …

Dutch Beer Challenge: dit zijn de 56 winnende bieren van 83 brouwerijen

Victor Kuppers Blog, Brouwerij 0 Comments

Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat! De uitslag van de Dutch Beer Challenge is bekend. Inmiddels verworden tot Nederlands belangrijkste biercompetitie, heeft een vakjury van 32 leden uit binnen- en buitenland eind maart 297 bieren blind gekeurd van 83 verschillende Nederlandse brouwers. Afgelopen woensdag 5 april werden de winnaars bekend gemaakt. Hierbij per categorie de winnaars!

Sprout: Beer in a Box gebruikt data voor het perfecte biertje

Victor Kuppers Blog 0 Comments

Gistermiddag nog aan de lijn, vandaag al gepubliceerd. Een interview over de Beer in Sprout! Lees het korte intro en het hele stuk op Sprout! Na het succes van HelloFresh met maaltijdabonnementen kunnen andere voedselsectoren niet achterblijven. De Alkmaarse startup Beer in a Box probeert nu om met data om het perfecte bierabonnement aan te bieden.

Beer in a Box nu ook via uBUTLER.nl verkrijgbaar

Victor Kuppers Blog 0 Comments

Handig! Speciaalbier bestellen via je butler. Dat kan nu! Want via uButler kun je letterlijk alles on demand – via sms of chat – bestellen, van een lastminute cadeau voor je moeder tot een bosje bloemen bij je vriendin. En nu dus ook speciaalbier van de Beer!

Uit de Leeuwarder Courant: Startup Beer in a Box gebruikt bier als data

Victor Kuppers Blog 0 Comments

Het nadeel van speciaalbierabonnementen? Er zit vaak bier tussen dat je niet lust. Startup Beerinabox heeft daar een oplossing voor: data. De ene speciaalbierliefhebber is de andere niet. De ene houdt van een bittere IPA, de andere van een gitzwarte stout. Maar als je een abonnement neemt op een speciaalbierpakket is het altijd maar raden wat erin zit. En de biertjes die niet naar je smaak zijn, belanden meestal ergens achterin de koelkast. Niet handig voor de bedrijven die deze abonnementen aanbieden. Want de pakketten zijn niet goedkoop en als de abonnee de helft ook nog eens niet opdrinkt, komt …

Gebrouwen door Vrouwen nu ook verkrijgbaar bij de Appie

Victor Kuppers Blog, Brouwerij 0 Comments

De dames van Gebrouwen door Vrouwen blijven stevig aan de weg timmeren. Want vanaf deze week is hun bier ook verkrijgbaar bij de Albert Heijn. De samenwerking is ontstaan nadat de dames de Product Pitch van AH hadden gewonnen. Daarom krijgen ze nu schapruimte, een coach en 50.000 euro investering om de verkoop te stimuleren. Ze starten met de Gin Weizen en Bloesem Blond die straks verkrijgbaar is bij vestigingen in de omgeving van Amsterdam, Haarlem, Zandvoort en bij alle XL vestigingen en alle Albert Heijns in België. Dit zijn in totaal 212 nieuwe verkooppunten. Mooi resultaat meiden, ga zo …

Heb jij 2 gave glazen van Two Chef’s Brewing gewonnen? Kijk nu!

Victor Kuppers Blog 1 Comment

De drie winnaars van de fantastische Two Chef’s Brewing glazen zijn (eindelijk!) bekend. Op Instagram, Twitter en Facebook ging de actie redelijk snel. Dus hierbij ook maar snel de prijswinnaars! Jullie krijgen je 2 fantastische glazen toegestuurd, inclusief wat grappige toevoegingen om de totaalbeleving optimaal te maken! Want zo is de Beer! 🙂

Nog nooit zoveel bier ingezonden bij derde Dutch Beer Challenge

Victor Kuppers Blog 0 Comments

Wie brouwt het beste bier van Nederland? Oftewel, welke van de ruim 422 brouwers uit Nederland scoort een gouden, zilver of bronzen medaille bij de Dutch Beer Challenge? Woensdag 22 maart weten we het. Want dan worden in Rotterdam de ingezonden bieren blind geproefd in de categorieen: pils, saison, licht en zwaar blond, pale ale, IPA, licht en zwaar donker, bock en dubbelbock, stout/porter, gerstewijn, witbier en weizen, fruitbieren en houtgelagerde bieren. Op 5 april worden de winnaars bekend gemaakt!

De allereerste Box op basis van smaak inpakken!

Victor Kuppers Blog 0 Comments

Gr*wl yeah! De Beer heeft voor het allereerst alle Boxen afgestemd op de unieke smaak van haar klanten! Hoe vet! Een korte impressie van hoe dat ging in de bijgesloten video. Hier het persbericht. Wil je zelf ook een Box op basis van je smaak? Dan kan je hier de smaaktest invullen. . Now go and have fun!

“Amstel en Heineken hebben exact dezelfde boodschap in hun reclame”

Victor Kuppers Blog 1 Comment

Het viel me vandaag pas op dat de twee grootste biermerken van Nederland, Heineken en Amstel, op dit moment een bijna identieke boodschap in hun tv-campagnes hebben. De nadruk ligt vooral op: “wij bestaan al heel lang, hebben een goed verhaal over ons verleden, over lekker bier maken, ondernemerschap en vriendschap”. Maar hoe langer ik er naar kijk, hoe meer ik denk dat deze campagnes ingegeven zijn door de speciaalbier trend, waarbij verhalen, originaliteit en onafhankelijkheid centraal staan. De biermarkt verschuift en de cijfers laten het al een tijd zien. De groei van pils zwakt af en speciaalbier groeit. En …