Grijp niet naast de beste Bier Adventskalender ooit! Op = écht opperdepop!
Grijp niet naast de beste Bier Adventskalender ooit! Op = écht opperdepop!
Geplaatst door Victor op 03/03/2017
Het viel me vandaag pas op dat de twee grootste biermerken van Nederland, Heineken en Amstel, op dit moment een bijna identieke boodschap in hun tv-campagnes hebben. De nadruk ligt vooral op: “wij bestaan al heel lang, hebben een goed verhaal over ons verleden, over lekker bier maken, ondernemerschap en vriendschap”. Maar hoe langer ik er naar kijk, hoe meer ik denk dat deze campagnes ingegeven zijn door de speciaalbier trend, waarbij verhalen, originaliteit en onafhankelijkheid centraal staan. De biermarkt verschuift en de cijfers laten het al een tijd zien. De groei van pils zwakt af en speciaalbier groeit. En “Big Beer” countert die trend door te vertellen dat zij vroeger exact deden wat de brouwers van nu doen. Ondernemen, veelal met vrienden en bier maken dat verrast, een verhaal heeft. Terwijl de brouwers van nu het allemaal doen zonder commercials en grote budgetten. Precies zoals Big Beer vroeger.
Ontdek of geef speciaalbier. Bij de Beer weet je vooraf nooit wat je krijgt of koopt. Iedere Box is een uitpakfeest!
Bier voor mezelf Bier als cadeau
Lees de meningen en reviews van onze klanten
En opeens zag de Beer zichzelf terug in het populaire vlog van Zondag met Lubach. Hij gromde van plezier!
Vanochtend heeft de Beer via zijn perswoordvoerder bekend gemaakt dat hij naar sxsw.com gaat, hét interactive-, film-, game- en muziekfestival in Austin, Texas, de wereld en omstreken. Het behaagt de Beer te kunnen meedelen dat ook ZKH Prins Constantijn meegaat als speciale gast op de missie naar wereldbeerschappij. Naast de Beer gaan ook een hele hoop startups mee. Lees alles over hen en de Beer via de artikelen op New Dutch Wave, Adformatie & Emerce. De Beer gaat in Austin op zoek naar geld, fun, kennis, investeerders, vriendschappen, venture capital, brouwers & kluituh.
ALKMAAR – Beer in a Box: een snel groeiende bierspecialist, benadert bier drinken op een vernieuwende manier. Om de twee maanden voorziet de Beer zijn klanten van een box met speciaalbier om te ontdekken op basis van een uniek, zelf-lerend smaakprofiel. Hiermee spelen zij niet alleen in op de speciaalbier trend maar wordt de bierdrinker een innoverende manier geboden om zijn of haar smaak te ontdekken en te blijven ontwikkelen. Een handige tool om wegwijs te worden in het groeiende aanbod in speciaalbier.
Wie brouwt het beste bier van Nederland? Oftewel, welke van de ruim 422 brouwers uit Nederland scoort een gouden, zilver of bronzen medaille bij de Dutch Beer Challenge? Woensdag 22 maart weten we het. Want dan worden in Rotterdam de ingezonden bieren blind geproefd in de categorieen: pils, saison, licht en zwaar blond, pale ale, IPA, licht en zwaar donker, bock en dubbelbock, stout/porter, gerstewijn, witbier en weizen, fruitbieren en houtgelagerde bieren. Op 5 april worden de winnaars bekend gemaakt!
Beer in a Box, dat is onze naam. Daar hoefden we ook niet heel lang over na te denken. Het is ook niet zo moeilijk. Je hebt bier, je hebt een doos en daar doe je het bier in. Beer in a Box! Maar dan het logo. Dat bleek wat moeilijker. Dit is een kort verhaal over het ontstaan van ons logo.
De drie winnaars van de fantastische Two Chef’s Brewing glazen zijn (eindelijk!) bekend. Op Instagram, Twitter en Facebook ging de actie redelijk snel. Dus hierbij ook maar snel de prijswinnaars! Jullie krijgen je 2 fantastische glazen toegestuurd, inclusief wat grappige toevoegingen om de totaalbeleving optimaal te maken! Want zo is de Beer!
De “Box” in Beer in a Box is iets waar we veel aandacht aan hebben besteed. Uiteraard, de bieren moeten top zijn. Maar de doos is het visitekaartje. De eerste kennismaking. Iets waarvan je wilt dat mensen het onthouden. Handgemaakt, persoonlijk en daarmee extra opvallend. Dat hebben we geprobeerd en misschien vind je het wel leuk om te lezen hoe we dat gedaan hebben.
Het nadeel van speciaalbierabonnementen? Er zit vaak bier tussen dat je niet lust. Startup Beerinabox heeft daar een oplossing voor: data. De ene speciaalbierliefhebber is de andere niet. De ene houdt van een bittere IPA, de andere van een gitzwarte stout. Maar als je een abonnement neemt op een speciaalbierpakket is het altijd maar raden wat erin zit. En de biertjes die niet naar je smaak zijn, belanden meestal ergens achterin de koelkast. Niet handig voor de bedrijven die deze abonnementen aanbieden. Want de pakketten zijn niet goedkoop en als de abonnee de helft ook nog eens niet opdrinkt, komt hij al snel op het punt dat hij opzegt. Wat daartegen te doen? Lees het hele artikel op de Leeuwarder Courant (eerst even gratis registreren)
Wat zijn de populairste brouwers in Nederland? En wat zijn hun best gewaardeerde bieren? Een vraag die we steeds vaker krijgen en die we in dit artikel proberen te beantwoorden. We pakten Untappd als referentiekader en maakten deze top 10 van de populairste bierbrouwers in Nederland.
Handig! Speciaalbier bestellen via je butler. Dat kan nu! Want via uButler kun je letterlijk alles on demand – via sms of chat – bestellen, van een lastminute cadeau voor je moeder tot een bosje bloemen bij je vriendin. En nu dus ook speciaalbier van de Beer!
Growl! De Alkmaarse start-up Beer in a Box wordt in één klap de grootste abonneedienst van speciaalbier in Nederland. Vandaag maakte onze Beer bekend dat het Speciaalbier Gilde uit Purmerend overneemt. Bam!
Gistermiddag nog aan de lijn, vandaag al gepubliceerd. Een interview over de Beer in Sprout! Lees het korte intro en het hele stuk op Sprout! Na het succes van HelloFresh met maaltijdabonnementen kunnen andere voedselsectoren niet achterblijven. De Alkmaarse startup Beer in a Box probeert nu om met data om het perfecte bierabonnement aan te bieden.
Growl! Je bent hier omdat je op zoek bent naar informatie over de overname van Speciaalbier Gilde door Beer in a Box. Maar wat betekent dat precies? Lees hier alle vragen. Hier lees je het persbericht van de Beer over de overname.
Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat! De uitslag van de Dutch Beer Challenge is bekend. Inmiddels verworden tot Nederlands belangrijkste biercompetitie, heeft een vakjury van 32 leden uit binnen- en buitenland eind maart 297 bieren blind gekeurd van 83 verschillende Nederlandse brouwers. Afgelopen woensdag 5 april werden de winnaars bekend gemaakt. Hierbij per categorie de winnaars!
“Euh, jongens, we hebben zojuist een nieuwe bestelling binnengekregen.” “Cool, maar waarom noem je het op?” “Nou, hij komt uit Nieuw Zeeland”
Geen taart maar bier vandaag! Waarom? Nou, het is al twee jaar geleden dat we bij de notaris zaten voor de oprichting van Beer in a Box. Ja, het was een wat onwennig plaatje. Drie ondernemers en een Beer die wat ongemakkelijk snuivend aan tafel zat. Maar uiteindelijk ging de ondertekening redelijk vlot en binnen een uur stonden de drie ondernemers en een wat typische beer buiten op de stoep. Elkaar glimlachend aankijkend als trotse eigenaars van hun eigen BV. De eerste stap naar volledige wereldbeerschappij was gezet! Nu 2 jaar later zijn we zoveel gave dingen verder, dat we nu gaan doorpakken! Verwacht eerdaags een wat uitgebreidere post over het verleden, heden en toekomst van de Beer! En om dat goed te vieren heeft hij een hele fijne aanbieding!
Aaaah, de Beercode. De Beercode is onze manier om “dank je wel” te zeggen. Je geeft je code aan zoveel mogelijk mensen en iedereen die zich met jouw code aanmeldt krijgt 20% korting. Maar daar stopt het niet. Want voor elke aanmelding met jouw code krijg jij ook weer 20% korting op jouw volgende Box. En die korting kan wel oplopen tot 100%. Het mes snijdt dus aan twee kanten. In deze post leggen we je het graag uit.
Bier een mannending? Ja, nog steeds. Maar de vrouwen komen eraan! Uit onderzoek van Beer in a Box blijkt tot nu toe dat de kennis van vrouwen op het gebied van speciaalbier groeit. Na een tussentijdse analyse van de data van Dé Grote Bier Quiz (met meer dan 1000 deelnemers die 20 vragen beantwoordden) blijkt dat vrouwen gemiddeld bijna net zo goed scoren als hun mannelijke tegenhangers. Het verschil is nog minder dan 1 punt (0,85 om precies te zijn). In een aantal provincies scoren ze zelfs gemiddeld beter dan mannen!
Wat is er nu gaver dan je relaties een Box speciaalbier geven met jouw logo erop? Niets, hoort de Beer je denken! En dat klopt! Want succes in zaken gaat door de keel en de Beer weet dat. Daarom kun je nu een Beer in a Box cadeau geven aan je relaties die het echt verdienen! Laat het de Beer regelen met zijn nieuwe service: de Beer in Business.
Bier proeven, bier brouwen en bier drinken. Dat is in het kort het tweedaagse weekend dat de Beer van 30 juni t/m 1 juli organiseert. In samenwerking met Les Etables (de prachtige herberg van Rob & Corina, midden in het hartje van de Ardennen) vind je in twee dagen eindelijk de tijd om heerlijk te eten, te vertoeven in een prachtige omgeving, leer je bierbrouwen en geniet je tussendoor van allerlei andere bijzondere bieren! Bestel nu je ticket(s)
We hebben het nog makkelijker gemaakt om kennis te maken met Beer in a Box. Zo kun je vanaf vandaag ook een ProefBox bestellen of er 1 cadeau (de CadeauBox) geven. Dit doen we na langdurig marktonderzoek en talloze consumentenpanels te hebben ondervraagd
Hoppa en BAM! Wij doen productontwikkeling waar je bij staat. Terwijl jij sliep hebben we drie nieuwe opties gemaakt zodat je altijd de beste Beer in a Box kiest. Of het nu voor jezelf is, of een ander. Er is altijd een Beer die bij je past!
<omroepstem>Attentie, attentie. De inschrijving voor Beer in a Box #2 duurt nog maar tot en met zondag. Schrijft uzelf en uw geliefden daarom nog snel in en zorgt dat u de superlekkere Box#2 niet mist. </omroepstem>
De Beer is gek op talent. Jong, oud, dat maakt niks uit. Als je maar nieuwsgierig blijft naar nieuwe smaken, geuren en brouwsels. En nu wil het toeval dat de Beer op zoek is naar ontdekkers. Naar proevers die nieuwe smaken willen ontdekken. Die de vele bieren van de Beer willen proeven, om zo het neusje van de zalm te selecteren.
Meer dan 100 bierspecialisten uit Nederland hebben zich aangemeld voor het Smaakpanel van Beer in a Box. Deze snel groeiende startup biedt een abonnementsservice voor speciaalbier.
Sinds 1 juni zijn we officieel gestart met onze crowdfunding campagne. Daar heb je, als het goed is, wel iets over voorbij zien komen :-). En na twee weken leek het ons wel leuk om iets meer achtergrondinformatie te delen over hoe we bezig zijn met deze leuke manier van financieren.
De vijfde week van onze crowdfunding campagne is nu officeel AAN. Officieus ook. We zitten al over de helft qua doorlooptijd en er hebben al zo’n 90 mensen geïnvesteerd! Daarmee hebben we al bijna vijftig duizend euro opgehaald. Dat is 1/2 van onze minimale financieringsbehoefte. Hier ben ik enorm trots op en blij mee! Maar toch bekruipt me het gevoel dat we er nog lang niet zijn. En dat het best lastig is om de noodzaak van “juist nu investeren” duidelijk te krijgen. Vorige keer schreef ik over waarom we überhaupt geld nodig hebben en waarom we dit niet gewoon bij een bank lenen. Nu wil ik heel graag de echte cijfers van een crowdfunding campagne met je delen. Dus alle online marketeers en telraam specialisten opgelet
Zelf leren brouwen in een weekend? Kan dat uberhaupt? En is het ook leuk? Sinds 30 juni kan de Beer volmondig ja grommen! Tot en met 1 juli heeft hij met een selecte groep liefhebbers zoveel lol gehad, dat deze eerste editie de opmaat is naar nog heel veel sessies bij Bed & Breakfast Les Etables in de wonderschone Ardennnen. Voor nu hebben we een kort fotoverslag (video komt nog)
Box #2 was een feest om te bedenken, te maken en tot leven te brengen. Van het selecteren en proeven tot en met het spuiten, inpakken en verzenden. En dan die opluchting toen de deadline gehaald was. Gelukt! Wat volgde was een stroom aan blije reacties. Welkom bij the Making of Beer in a Box #2.
Abonnementje op scheermesjes? Op bloemen en bier? De ‘abondernemer’ heeft het druk met de gemakzuchtige consument. Zo opent het Parool het artikel over de trends bij abonnementsdiensten. Beer in a Box komt er veelvuldig in voor en wordt ook behoorlijk gequote. Superleuk stuk geworden!
Zijn we al wakker Nederland? Hebben we zin in nieuws? Zeker! En al helemaal als het over Beer in a Box gaat natuurlijk! De Telegraaf bombardeert de Beer tot starter van de week en wijdt maar liefst een halve pagina aan zijn plannen! Lees hier het hele artikel. Leest allen, koopt allen!
We krijgen vaak de vraag welke tools we als Beer in a Box gebruiken om onze startup zo bootstrap mogelijk te growth hacken (bullshit bingo alert!). Geheel in de geest van “delen is vermenigvuldigen” zetten we in deze post alle (veelal gratis) tools op een rijtje die wij gebruiken. Zit je er klaar voor? Daar gaan we!
Fonkelnieuwe stickers. Voor op je laptop. Of koelkast. Of op je auto. De plek maakt niet zoveel uit. Met deze hoge kwaliteit stickers toon je je liefde voor Beer en bier. En we geven ze nu gratis weg. Klik!
Regelmatig wordt de Beer aangeklampt door mensen met de prangende vraag: waarom moet ik toch altijd zo veel plassen als ik bier drink? Vriendelijk brommend corrigeert de Beer hen dan. Een paar speciaalbiertjes op een avond leiden echt niet tot verhoogd toiletbezoek. Nee, dat krijg je pas als je vrolijk doortankt. En hoe dat komt is simpel.
Er is zoveel keus uit speciaalbier. Hoe zorgen we bij Beer in a Box ervoor dat we de beste en allerlekkerste speciaalbieren kiezen? Ik vroeg het aan onze Proefmeester Daan, die als ondernemer op festivals een hamburgerstand runt en daarnaast ook nog eens zijn eigen bier brouwt. De liefde voor speciaalbier loopt nog net niet door z’n aderen maar het scheelt niet veel. Dit is zijn verhaal.
Bij een vrolijk drinkgelag kunnen de Beer en zijn maten niet zonder hun vaste vrolijke repertoire aan Russische volksmuziek. Aanvankelijk begint zo’n avond dan vrolijk met veel slagen op elkaars schouders, maar het eindigt steevast in mineur. Droeve klanken die alleen nog maar onderbroken worden door gebonk op de muren van meelevende buren. Maar er zijn meer drinkliederen dan “Krushna Krushna Krushna” en “Chastushka“. Daarom neemt de Beer je mee langs 5 muzikale hoogtepunten.
Time flies! Er is zo ontzettend gebeurd sinds we de crowdfunding twee maanden geleden succesvol afrondden. En er is nog zoveel te doen! Daarom nu tijd voor een update! TL;DR: relatiegeschenken, updates aan het platform, klantenservice levels omhoog, nieuwe propositie, nieuw design boxen en online info, proeverijen en smaakpanel. Deze update is specifiek voor investeerders. Maar omdat we bij Beer in a Box graag laten zien welke kant we op willen, publiceren we dit als open brief. Wil je erover praten, neem dan contact op via hello@beerinabox.nl Ok, gaan we beginnen:
Waarom heeft bier een schuimkraag? Dat kan zomaar een vraag zijn die naar boven borrelt als je na het zesde speciaalbiertje van de avond je blaas aan het ledigen bent (naast de vraag waarom je zoveel moet plassen van bier, natuurlijk). De Beer kwam daarop met deze verrassende, maar toch wel logische uitleg.
Terwijl Beer in a Box groeit wordt het steeds moeilijker om al het bier zelf te proeven. En dat is lastig als je belooft dat iedereen een Box kan bestellen die specifiek op zijn of haar smaak is afgestemd. We liepen daar vooral een paar maanden geleden tegenaan. Steeds meer brouwers wisten ons te vinden (nog steeds) en de hoeveelheid speciaalbier bleef zich opstapelen. Totdat het echt niet langer kon. We stoften een oud concept af en doften het op tot een prachtige vehikel dat ons helpt de allerbeste selecties voor onze klanten te maken. Lees hier het verhaal over het ontstaan van het Smaakpanel.
In Amerika gaat Budweiser vanaf 23 mei 2016 America heten. Waarom? Omdat Amerikaanse helden in de Olympische Spelen in Rio én de aankomende nieuwe president van Amerika (november) wel een stukje patriottisme kunnen gebruiken. Aldus Chef Marketing van Budweiser. De Beer vindt dat een uitgelezen kans om ook eens te denken aan een Nederlands bier dat de naam van onze fiere natie kan dragen. Hij zat zelf al te denken aan deze 3 namen: hier opgenoemd van eenvoudig tot complex, van lowerclass tot highclass.
Het bockbier seizoen is in volle gang. Reden genoeg om je kennis te testen! Ga de uitdaging aan en beantwoord 13 vragen die variëren van “jemig wat makkelijk” tot “nondesju hoe hebben ze dit bedacht?!”. Aan het eind weet je waar je staat in Bockbierland. Dus of je nu brouwer, hipster of hobbydrinker bent. Naar de Grote Bockbier Quiz.
Pivotten, launchen, shippen, gaan en doen. Links inhalen en rechts het water uit de boot lozen. Dat is wat we doen met Beer in a Box.
Aankomende vrijdag vindt Alkmaar Proeft Bier plaats. Aanstaande vrijdag 17 november gaan 500 man een avond vol fantastische smaken tegemoet. Iedereen krijgt 6 voortreffelijke gerechten, bereid door culinaire meesters en geserveerd met bijpassende lokale bieren. Alkmaar Proeft Bier is een initiatief van de Ronde Tafel 6 uit Akmaar en de opbrengsten van deze benefietavond gaan naar de Stichting Medische Kindercirkel Alkmaar. Deze stichting zet zich in voor kinderen die door ziekte opgenomen moeten worden in het ziekenhuis.
De Beer gaat aan! Hij gaat los! En hij gaat hard! Op veler verzoek introduceert hij nu 2 nieuwe abonnementen. Naast het aloude, vertrouwde en keihard rockende “De Grote Beer”, hebben we nu ook “De Kleine Beer”. Dit is het abonnement met 6 x 1 speciaalbieren. En omdat we ook heel goed luisteren naar (voornamelijk voormalig Speciaalbier Gilde) klanten lanceert de Beer zijn 12 x 1 pakket: De Extra Grote Beer. Beide nieuwe abonnementen verschijnen ook om de twee maanden.
Lekker met je vrouw naar de Castle Christmas Fair. Perfect uitje voor mannen. Eerst langs kerststalletjes met kristal en of versieringen. Gewoon, lekker strunen en inspiratie opdoen. Vervolgens lekker bioburgertje happen in de enorme tuin en dan snel de kou uit en de warmte in, naar de speciale Kasteelbar. Waar de kenners van Beer in a Box voor je klaarstaan om je heerlijk speciaalbier te laten proeven. Idealere besteding van je donderdag-, vrijdag-, zaterdag- EN zondagmiddag is er niet gromt de Beer! De Castle Christmas Fair is van 7 t/m 10 december in Slot Assumburg in Heemskerk en vandaag gingen we voor het eerst kijken.
Kijk, daar wil de Beer bij zijn. De Sprout Challengernight, waarbij ondernemers & investeerders een vakkundige jury een Award zien uitreiken aan de Challenger van het Jaar. De ondernemer die wint is zorgvuldig gewikt en gewogen en voldoet aan alle criteria om voorlopers als Hotelchamp, Picnic en van Moof op te volgen. Daar wil de Beer bij zijn en daarom zijn we nu partner. Dat was de korte versie, ga door naar de lange!
Heerlijk eten. Gecombineerd met fantastisch bieren. En de opbrengst die naar het goede doel gaat. Dat was Alkmaar Proeft Bier van afgelopen vrijdag 17 november 2017. Georganiseerd door de Ronde Tafel 6 Alkmaar mocht Beer in a Box de bieren samenstellen en leveren voor de grootste proeverij van Nederland waar bijna 500 man op afkwam!
De wereld van speciaalbieren is de laatste jaren explosief gegroeid. Steeds meer hobbyisten willen ontsnappen aan de keuken van moedertje lief en bier brouwen met een unieke smaakbeleving, uit eigen koperen ketel natuurlijk. Helaas is de weg van keuken naar brouwerij een kostbare tocht. Je kunt met een ondernemingsplan in de ene hand en een fluitje in de andere naar de bank stappen. Dat zal leiden tot een hartelijke lach maar geen lening. Steeds meer brouwers van speciaalbieren wenden zich tot de bekende (en minder bekende) crowdfunding diensten zoals crowdaboutnow.nl om zo hun investering bij elkaar te schrapen. Hoe kun je het beste te werk gaan, wat zijn de valkuilen en…zijn deze campagnes eigenlijk wel succesvol?
Jaha, was je bij Alkmaar Proeft Bier? En heb je meegedaan aan onze prijsvraag? Dan wil je het wel weten zeker, of niet dan? Want misschien heb jij wel de complete do-it-yourself thuis/werkproeverij gewonnen?! Kijk het gifje en als je de winnaar bent mag je contact opnemen met de Beer om alles in goede banen te leiden.
Toen de Beer nog een welpje was kweelde hij de betere Sinterklaasliedjes uit volle borst mee. En in deze tijden krijgt de Beer een beetje last van sentimentele gevoelens. Nostalgische beelden trekken aan zijn geestesoog voorbij. Beelden die hij graag met jou wilt delen. Daarom hierbij de beste 5 Sinterklaasliedjes volgens de Beer.
Sinds de succesvolle crowdfunding hebben we bij de Beer keihard gewerkt om een nieuwe Box te ontwikkelen. Met weemoed denken we terug aan al die Boxen die we met de hand gespoten hebben. Omdat een nieuwe Box aan nogal wat criteria moet voldoen, werd de leverancier geregeld gek van onze nieuwe ideeën en eisen (sorry Dirk!). Maar sinds afgelopen week staat ons magazijn ineens ramvol met 5000 dozen, kersvers uit de fabriek in Duitsland. Wil je weten hoe we van het idee tot uitvoering zijn gekomen? Lees dan vooral verder!
Het is koud. Het is guur. Maar binnen in onze kasteelbar van de Castle Christmas Fair in Heemskerk is het warm en gezellig. Je vindt ons daar tot en met zondag waar we je verwennen met een heerlijke bierproeverij. En vandaag geven we 5 vrijkaarten + gratis bierproeverij weg.
De Beer is actief op social media. Vindt ie leuk. We snappen niet heel goed waarom, want heel sociaal is ie niet. En toch heeft ie al heel wat opgezet. Hij blogt hier geregeld, zet elke dag nieuwe bieren op Instagram, post geregeld op Facebook, gromt op Twitter tegen de vogeltjes en deelt wel eens wat plaatjes op Pinterest of super interessante video’s op Vine (wat helaas niet meer is). Daarnaast vind je hem op Google + of op YouTube.
De maand van de liefde nadert met rasse schreden. Hartjes, kaarsen, rood, Hunkemöller en bier. En als je dan ook nog eens innig verstrengeld met je bier of partner (of allebei) achterover kan hangen op de bank, kijkend naar S01E09 van de Golden Girls. Wie maakt je dan nog wat?
De Beer in a Box Netflix & Chill Editie staat op 14 februari te shinen op je keukentafel. Vandaar dat we wat dingetjes posten over dit prachtige begrip. Netflix & Chill doet het namelijk goed met bier. Wij geven je advies welk bier bij welk soort serie gaat. Hoef je daarover je mooie koppie te breken en kun je je lekker richten op het chill-gedeelte.
Al tijden zijn wij fan van HelloFresh. Het concept is top! Het eten is heerlijk en onze ervaring is altijd goed. Maar er mist 1 essentieel ding aan hun gerechten. Een advies over welke speciaalbieren je er het beste kun drinken. Dit is week 16.
Bier proeven, bier brouwen en bier drinken. Dat is in het kort het weekend dat Beer in a Box op 23, 24 & 25 maart organiseert. Ook dit jaar organiseren we het samen met Rob & Corina van Les Etables (de herbergiers van de prachtige herberg midden in het hart van de Belgische Ardennen). In twee dagen vind je eindelijk de tijd om heerlijk te eten, te vertoeven in een prachtige omgeving, ga je op bezoek bij Achouffe van LaChouffe en leer je bierbrouwen terwijl je tussendoor geniet van allerlei bijzondere bieren! Bestel nu je ticket(s)
Je hebt je bier gebrouwen. Hij is goed, lekker, je krijgt mooie reviews en daarmee ben je (hopelijk) klaar voor een groter publiek. Daarom ga je op zoek naar nieuwe manieren om zoveel mogelijk speciaalbierliefhebbers te bereiken. Beer in a Box bestaat drie jaar en heeft zich gespecialiseerd in abonnementen voor duizenden liefhebbers die om de twee maanden verrast willen worden met nieuwe bieren. In dit blog leggen we uit hoe je met je bier in de Box kunt komen.
De selectie voor de Netflix & Chill Box is nu in volle gang en we geven je graag een preview van de bieren die ons Smaakpanel proberen te overtuigen van opname in de Netflix & Chill Box, die 14-2 uitkomt. Als je als bier niet langs deze groep fanatiekelingen komt, dan is je kans om in de Box tot onder de 0% alcholpercentage gedaald. Lees verder voor de weinig verhullende reviews
Onze Beer heeft geen baas. Niemand die hem vertelt hoe hij zijn zaakjes moet regelen. Toch heeft hij oog voor echte bazen. Mannen die dingen doen, die ondernemen, die net even anders naar de wereld kijken en hun eigen mogelijkheden creëren. Liefst ludiek en net naast het randje. Daar heeft de Beer waardering voor. Ook voor vrouwen die dingen doen overigens, je moest eens weten. Of we wilden beginnen met die gasten van TV-idee, aldus een glimgrommende Beer. Die hadden zo’n beetje alle kranten laten denken dat hun concept afkomstig was uit hun eigen omgeving. Dus in Sneek kwamen ze uit Sneek. En in Barneveld kwamen ze uit Barneveld. Briljant plan! Bijna geen enkele journalist nam de moeite om hun verhaal te checken.
Het mag inmiddels wel bekend zijn. 14 februari is het Valentijn en dat is een ideaal moment voor het betere Netflix & Chill avondje met je bae. Bij Beer in a Box dachten wij daar even handig op in te spelen door een speciale Netflix & Chill Box samen te stellen. Dat is ons gelukt. Het is de beste Box ooit. Maar wat wij ons niet realiseerden is dat de Netflix & Chill Box rampzalige gevolgen kan hebben voor jouw Valentijnsavond.
Fanmail! Floor, Vriendin van de Beer en iemand die ‘iets’ met content doet, volgt ons nauwgezet. En bij het lezen van onze redenen waarom je absoluut niet voor de Netflix & Chill Box moet kiezen, trok zij wit weg en klom briesend in de pen. Ze is het er namelijk niet mee eens. Zij vindt dat je juist wél voor de Box moet kiezen. Dit is haar pleitbericht, haar woorden, eerlijk en oprecht.
Kleine websitejes worden groot. Ooit hackte onze Tim onder auspiciën van de Beer een website in elkaar met Microsoft Frontpage en Word To HTML en pleurde die zooi op Geocities. Daar werden onze befaamde kartonnen dozen met spuitlogo tentoongesteld onder begeleiding van knipperende Under Construction Gifjes. Bestellen kon door een briefkaart naar De Beer te sturen. Ach, mooi was die tijd. Maar dat kan anno 2018 niet meer. Een beetje bedrijf biedt een sexy omgeving aan waar je je als bezoeker én als klant compleet in thuis voelt. Van de bakker op de hoek tot je favoriete verzekeringsbedrijf, iedereen doet het met een mijn-omgeving. Dus De Beer ook. Maar dan ook heel vet, al zeggen we het zelf.
Dit artikel verscheen eerder op Metronieuws: Van verzekeringen naar bier: die stap maakten drie Alkmaarders. “Nederland is een echt speciaalbierenland geworden.” Verzekeraars en collega’s waren ze alle drie, nog geen jaar geleden: Victor Kuppers, Tim Remmerswaal en Armand Haan. Eerstgenoemde twee kenden elkaar al vanuit een studentenhuis. Ondernemend waren ze altijd al, maar toch. De vrienden gooiden hun carrière drastisch om, want ze ‘stapten’ met hun eigen bedrijf Beer in a Box in bier. Speciaalbieren welteverstaan.
Wist je dat het universum steeds groter wordt? En dat onderzoekers laatst ontdekten dat dat uitdijen steeds sneller gaat? En dat ze geen idee hebben hoe dat komt? De Beer ook niet. Hij heeft namelijk wel belangrijker zaken te doen: en dat is de launch van de volgende Box, vanaf 12 april verkrijgbaar!
Twaalf jaar in de verzekeringsbranche gewerkt, nooit één publicatie in hét verzekeringblad der verzekeringsbladen. Begin je 1 x voor jezelf en staan we er alsnog in
Eén van de quilty pleasures van de Beer is shoppen. Zou je niet zeggen gezien zn stijl. Maar hij heeft smaak. Houdt van kwaliteit. En is een gentleman als hij daar zin in heeft. Niet zo raar dat Hugo Boss Alkmaar dus wil dat hij een proeverij houdt, zaterdag 26 mei, tijdens Alkmaar Shopping Night.
Wat geef je een vader cadeau die alles al heeft? Nou, gromt onze Beer: “Wat dacht je van bieren die hij nog niet heeft!? Perfect in lijn met zijn smaak? En als je zijn smaak niet weet, dan kun je hem verrassen met bieren die hij waarschijnlijk nog niet kent, maar wel lekker vindt!” Aldus onze Beer. Hier een lijst met weloverwogen en uitgebalanceerde redenen om een Beer in a Box voor vaderdag te geven.
Als wij het hebben over ‘Black Velvet’ en jouw gedachtes gaan uit naar het gelijknamige liedje van Alannah Myles waarmee ze in 1990 een Grammy Award won: ga je schamen. Als echte bierliefhebber wéét je namelijk dat dit de oudste biercocktail ter wereld is. In 1861 als eerbetoon voor de overleden Britse Prins Albert gemaakt van 1 deel donker bier (Guiness) gemixt met 1 deel mousserende wijn (champagne). En hoewel échte mannen liever puur bier drinken, is de biercocktail toch echt dé drankentrend van deze zomer. Heb je gelijk een goed excuus om je vrouw aan het bier te krijgen. Want cocktails, daar houden ze van. In deze post beschrijft “gastblogger” Patty de 6 beste biercocktails voor de maand mei!
De derde zondag van juni geeft sommigen behoorlijk wat Vaderdag-stress. Komende zondag de 17e is het weer zover…
Ondanks dat de Beer graag solitair leeft (oftewel; No Woman, No Cry) werkt hij wel ontzettend graag samen. Dat doet hij al jaren met leveranciers, brouwers en sinds vandaag ook met TAPT Festival. Logische combi aldus de Beer. Want bier + bier = nog meer plezier! Daarom vandaag beschikbaar, de speciale TAPT Festival Box en kun je twee gratis kaartjes winnen voor de Alkmaar TAPT editie van 22 en 23 juni!
Iets met clichés…! Maar wat gaat de tijd toch belachelijk snel als je iets doet waar je van blij van wordt! Vorig jaar augustus hadden we net onze crowdfund campagne met ruim 130% behaald. Stukje archief. Een groot succes en dé kans voor ons om met Beer in a Box de volgende fase in te gaan.
Fantastisch! De Beer en z’n speciaalbierbar op Alkmaar Culinair Plaza. Eerste non-food stand ever op het evenement waar je als oer-Alkmaarder van oudsher het einde van de zomer inluidt. Na drie dagen vol zweet in z’n vel maakt de Beer de balans op.
Je wilt iets leuks doen. Beleven, proeven, ruiken of ervaren. Stukje belevingsmanagement naar de mensen toe. Maar dan als evenement. En niet zo serieus, maar op z’n Beers. Met humor. Niet te moeilijk gedoe en vooral heel veel plezier. Speciaalbier proeven, zelf brouwen, een ultrastrakke bar op je feest of een weekend lang proeven en brouwen, wat je ding ook is, de Beer regelt het!
Bier brouwen, proeven en drinken. Dat is in het kort het driedaagse weekend dat de Beer as 9 t/m 11 november (2018) organiseert. In samenwerking met Les Etables (de prachtige herberg van Rob & Corina, midden in het hartje van de Ardennen) vind je in drie dagen eindelijk de tijd om heerlijk te eten, te vertoeven in een prachtige omgeving, leer je bierbrouwen en geniet je tussendoor van allerlei andere bijzondere bieren!
Op tijd als de Beer is, heeft ie vandaag de winnaar gekozen die het meest creatief slippers en bier kon combineren (dat was de oproep voor de Flip Flop Box die in juni de deur uitging :). Nou, meet Eef Hermans, creatief brein, handig met kurk, bier en slippers. Haar prijs is onderweg en de Beer belooft dat die er sneller is dan zijn reactie :))
Wat heeft de Beer genoten van zijn eerste maandelijkse proeverij. En dan vooral van zijn gasten, hun gezelligheid, luide gelach en het feit dat hij zijn klauwen weggelikt heeft bij de spareribs. Heerlijke spijs bier combinaties, vakkundig bij elkaar gesnuffeld door de Beer (bier) en zijn vriendin @missbell, die verantwoordelijk was voor de fijne hapjes. De volgende keer is ook al bekend en nu te boeken!
Black Friday is een ding gromt de Beer.
Regen. Donker. Kou. Het is weer tijd om naar binnen te gaan. Wintervoorraadje inslaan en de kachel op standje Sahara. De Beer houdt ervan. Naast de lente en de zomer is dit toch zo’n beetje zijn meest favoriete tijd van het jaar! Wolvenvachtje voor de openhaard. Gordijnen dicht. Kaarsjes aan. Toastjes smeren. Biertje open. Spelletjes doen. Growl Yeah! De Beer ging dus retro. Inclusief pixels, buttons op je spijkerjackie en rare geluiden uit space. En dat allemaal in een prachtige selectie bieren!
Weet je nog? We hadden een quiz over Quizmasters. Dat hebben we geweten ook. Onze mailbox hebben we twee keer moeten opwaarderen om alle GB’s aan foto’s van ingevulde quizmaster platen te kunnen ontvangen. Super leuk! Omdat er meer dan één persoon alle antwoorden goed had moest de Beer gaan zoeken naar een manier om volledig objectief een winnaar te trekken uit alle deelnemers. En dat is gelukt…
De Beer was al weken bezig met het verzamelen van bierdopjes. Honderden inzendingen, comments, whatsappjes (ik whatsapp, jij whatsappt, jullie whatsappjes…) en faxen. Zenuwslopend was het.
Bij de samenstelling van de ‘bieren in de doos’ speelt het proefpanel een sleutelrol. Mark Henke staat aan het hoofd van het testteam en legt uit hoe de proevers te werk gaan. Een introductie van de ‘Opperbeer’, die verhaalt over zijn alsmaar groeiende interesse voor bier.
Speciaal voor lezers van de Grizzly Gazet heeft de Beer hier wat video fragmenten neergezet. Heb je extra bewegende beelden bij al die letters!
In de eerste editie van de Grizzly Gazet staat een interview met Bierdame Boukje Koop. Aanvullend staat hieronder een extra dilemma. Alles over de Grizzly Gazet
‘De Beer danst in zijn magazijn als hij leest over jullie idee voor een magazine. We horen graag wanneer jullie zin hebben om naar het hol van de Beer te komen.’
Stefan uit Leeuwarden, een bewuste genieter Vol verwachting klopt zijn hart. Niet voor de Sint, maar voor de Beer. Fysiotherapeut Stefan uit Leeuwarden is Beer in a Box-abonnee van het eerste uur en ontvangt vandaag ‘beermail’ afkomstig uit Alkmaar. We zijn de doos gevolgd tot in zijn huiskamer, waar de kartonnen verrassing direct open gaat.
De Beer zoekt hulp. Een allround magazijnmedewerker. Iemand die van aanpakken weet en de Boxen van A(lkmaar) naar B weet te krijgen. Zorgvuldig en met liefde ingepakt. De Beer kan hier uren over praten maar hoort veel liever van jou hoe jij deze rol pakt.
Crowdfunding, het is een financieringsvorm die enorm in opkomst is. En vooral bij brouwerijen. De Beer deed onderzoek en formuleerde een top 10 “grootverdieners” die super succesvol waren met hun crowdfunding actie.
Boukje Koop uit Eindhoven is op het moment van schrijven een van de nieuwste Diplom Biersommeliers van Nederland. De boven- matige interesse in bier van deze ‘bierdame’ (haar online werktitel, zie bierdame.com) is begonnen in 2009 en in rap tempo heeft ze zich bij een select groepje erkend bierkenners gevoegd.
De biermarkt in Japan is tanende en daarom stappen grote spelers uit het land van de Rijzende Zon graag in bij brouwerijen die nog wel groei laten zien. Afgelopen voorjaar zagen we Grolsch (als onderdeel van biergigant SAB Miller) al opgaan in het concern Asahi. Nu is het de beurt aan de nummer 12 van de Amerikaanse markt; Brooklyn Brewery dat een aandeel van 25% verkocht heeft aan Kirin. De samenwerking zal vooral gaan over het op de markt zetten van Brooklyn in Japan. Ook de Braziliaanse markt moet omzet gaan opleveren. Zie het persbericht op de site van Kirin. Foto door Lucius Kwok
‘Lekker is een vreselijk woord’, valt Reinier Spreen in zijn boek ‘De taal van smaak’ gelijk met de deur in huis. ‘Waaróm is het lekker? Leg dat maar eens uit,’ vervolgt hij zijn introductie. De schrijver zou er zomaar een strenge indruk mee kunnen maken, maar wie de parttime barman van café Gollem ontmoet merkt al snel het tegendeel.
Starbucks doet innoveren en mixt espresso met een IPA. Mooi omschreven hoor: “a handcrafted beverage made with the unexpected combination of espresso and craft beer”. Juist! Verder is het; ““a truly interactive and unique beverage experience.” En om het helemaal af te toppen; “it’s a beautiful presentation with a fun twist, as pouring the shot over the beer creates a tantalizing, layered waterfall of espresso and craft beer in the glass.” Foto uit een still van de video, enorm trademarked door Starbucks (™)©(®)
Maar de Beer zag toch dat een aantal mensen van de paar duizend ei-zoekers binnen een uur alle eitjes hadden gevonden. Maar omdat hij heel goed begrijpt dat het mega frustrerend is om niet alle eitjes compleet te krijgen houdt hij ze nog heel even online en zet hij hieronder alle locaties op een rijtje. Voor je gemoedsrust. Het gaat over https://www.beerinabox.nl/egghunt deze actie.
De zeer bekende Schotse whiskystoker Glenfiddich heeft een wel heel bijzondere whisky geproduceerd: de “IPA Experiment”. Nog niet eerder werkte een whiskymaker op dit niveau samen met een brouwer (in dit geval de Speyside Craft Brewery). De citrus wordt omschreven als lekker levendig en gecombineerd met de heerlijke vanilletoon en natuurlijk die bekende hint van verse hop, zorgen ervoor dat je een heerlijke whisky, nee IPA…euh….ja…dat je iets heerlijks drinkt! De prijs van dit prachtige product in Nederland is € 51,99.
Alkmaar – Nu Koningsdag niet doorgaat, hebben tientallen speciaalbier brouwers een wel heel ludiek idee. Zij gaan aanstaande Koningsdag op een virtueel kleedje samen al hun merchandise te koop aanbieden. Van gratis bierviltjes, stickers, prachtige collectors glazen, speciale bieropeners, petjes tot en met shirts en truien van de brouwers. En dat allemaal tegen zachte Koningsdag prijzen. Alle opbrengsten van het virtuele kleedje gaan voor de volle 100% naar de brouwer en dat is nodig ook!
Bier met cannabis, maar dan zonder THC (de component waar je high van wordt). In Nederland wellicht niet de grootste wenkbrauwtrekker, maar in de US of A toch echt plaatselijk wereldnieuws. Mason Hembree, de “Dude” in Dad and Dudes Breweria heeft een jaar moeten wachten op goedkeuring van de autoriteiten, maar nu hij die heeft mag hij in alle staten zijn bier gaan verkopen. En dat daar markt voor is, bleek wel uit de lange rijen voor zijn bier, vorig jaar bij de Great American Beer Festival. Het bier moet in januari 2017 verkrijgbaar zijn in alle 50 staten. Mocht je nog willen investeren in bier met cannabis? Check hun Kickstarter pagina.
Voor de eerste keer op nationale radio om te mogen praten over je passie; speciaalbier! Dat is best even spannend. Maar daar bleek bij de eerste zinnen al helemaal niets meer van. Onze Proefmeester Daan wist direct zijn gesprekspartners te boeien en vertelde ronduit over zijn plannen, Beer in a Box en de heerlijke speciaalbieren waar hij iedereen stiekem erg blij mee maakte
Hierbij even een update om jullie op de hoogte te houden met de verzending. Ik (Moos) merk dat iedereen er heel erg naar uit kijkt om zijn gekochte producten te ontvangen, begrijpelijk want wij kijken er ook naar uit om de grote inpak party op te starten.
Alkmaar – Koningsdag 2020 zou anders dan anders gaan, vanwege de Corona zullen er geen feesten, partijen en markten zijn. Bij de Beer wilden we toch een alternatief bedenken om het oranje gevoel naar boven te krijgen. Wat begon als een grapje tijdens de lunch, waren we stiekem toch allemaal wel heel enthousiast over het online kleedjesmarkt idee en waar de opbrengst 100% naar de brouwer zelf ging. In dezelfde week van het abonnement van de Beer om het nog krapper te maken. Maar dat maakt niet uit, dinsdag 21 april 12:00 werden de plannen bedacht en uitgeschreven, vrijdag 26 april 17:00 moesten we live. 125 uur om de brouwers te benaderen en enthousiast te maken, de site klaar te zetten, bedenken hoe we gaan verzenden en nog veel meer. Aan de bak maar.
Opvallend bericht in de Adformatie van donderdag 20 oktober. Tweede Kamerlid Marith Volp heeft moeite met het “gratis weggeven van bier” door het loyaltyprogramma van Heineken in de app “Biertegoed”.
Gisteren vroegen we jullie je vragen over speciaalbier aan de Beer te stellen met de hashtag #speciaalbiervraag. En gelijk hadden we een super interessante vraag van Jeroen te pakken. Zo interessant dat we hem niet binnen het weinige aantal karakters van Twitter konden beantwoorden. Vandaar dat we hem vandaag via ons blog beantwoorden. Blijf je vragen stellen en hou #speciaalbiervraag in de gaten…
Dit zijn de lekkerste bockbieren van Nederland volgens de liefhebbers van Untappd. De website waar gebruikers bijhouden welke bieren ze gedronken hebben en ze van een foto en / of beoordeling voorzien. De Beer heeft geselecteerd op type bokbier en vervolgens bokbier met dit overzicht als resultaat.
Het is een vraag die onze Beer steeds vaker krijgt; “hoe wordt speciaalbier eigenlijk gebrouwen”? In dit artikel zetten we de negen belangrijkste stappen op een rij. Veel brouwplezier! Foto is van Hans Splinter en is gevonden via Flickr met “Commercial use allowed”
In navolging van een Spaans katerarm bier, ging presentator Jorn Rohde van televisieprogramma Galileo op zoek naar het ideale recept voor een Nederlands bier dat (bijna) geen kater veroorzaakt. Met hulp van Jan de Vries van Brouwerij de Jonge Beer stelde hij de de ingrediënten samen, zoals natuurlijke vitamine B12 tegen de hoofdpijn, wilgenbast vanwege de zuiverende werking en zeezout om het vocht vast te houden. Gebrouwen bij Brouwerij de Prael uit Amsterdam is het resultaat een licht, ambachtelijk gebrouwen pils, met 4,5 procent alcohol. Het bier is vooralsnog alleen verkrijgbaar in de brewpub van de Prael. Er wordt onderzocht of het ook op de markt komt. Foto van Flickr, door gebruiker hmmmayor
Voor het eerst, ooit, ever, heeft een vrachtwagen zonder bestuurder (wel aanwezig op de achterbank) een commerciële lading afgeleverd over een afstand van 106 kilometer. De reis begon in Loveland, Colorado en eindigde in Colorado Springs. Het huzarenstukje is een samenwerking tussen OTTO (sinds augustus onderdeel van Uber) en Budweiser en vond plaats op 20 oktober. De hele onderneming duurde 2 uur. De truck was volledig uitgerust met camera’s en sensoren en werd continu vergezeld door een politieauto. De chauffeur verbleef het overgrote gedeelte in de slaapcabine achter de bestuurdersstoel. Alleen toen de vrachtwagen in bewoond gebied reed, heeft de bestuurder het overgenomen. OTTO, het bedrijf verwacht dat dit de toekomst is en wilde laten zien waar het nu al toe in staat is. De weg ligt letterlijk voor ze open.
Vraag brouwers of ze overwegen om hun bier in blik te doen en je krijgt een overweldigend nee te horen. Dat weet De Beer omdat hij een onderzoek heeft lopen onder brouwers. En daar vragen we ze onder meer of ze blik in plaats van glas doen. Het meest gegeven antwoord daarop is “Nee, vanwege het imago van blik”.
Bier naar België versturen. Vanuit Nederland. Dat lijkt de omgekeerde wereld. Maar wat blijkt? Onze Belgische vrienden hebben wel goesting naar een Beer in a Box. Daarom lanceert de Beer vandaag de mogelijkheid om naar België te laten zenden.
Bierproeverijen. Ze zijn hot, happening en misschien wel een beetje hipster. Wat je er ook van vindt, bierproeverijen schieten als paddestoelen uit de grond. En onze Beer ziet het gromlachend aan. Om alle doe het zelvers een klein beetje op weg te helpen, hebben we de beste tips voor jouw bierproeverij op een rijtje gezet. Veel plezier!
Jan Peels uit Lennik, België moet nog 16 worden, maar hij is nu al de jongste brouwer van Vlaanderen. Zijn grote droom is zijn bier, de Janimal, op de markt te brengen. Dat is een blond bier van 3,3%. Hij zoekt nog €4000,- via crowdfunding. Wie hem steunt krijgt de eerste biertjes gratis. Hij wil in totaal 1600 liter brouwen. Voor meer info kijk je op Jan zijn site.
UPDATE: Vandaag maakt de Beer het #crowdtasting bier bekend. Na talloze inzendingen en posts op social media kan de Beer eindelijk onthullen wie de brouwer was en welk bier hij voor je heeft gebrouwen. Het gaat om de Pinksterdrie van Brouwerij 1573. Deze Zwaar Alkmaars Blond is het eerste bier van Brouwerij 1573. Het is een stevig maar fris en fruitig blond bier met kruidige tonen en een milde hop bitterheid. Bedankt voor alle inzendingen! De Beer heeft er ontzettend veel plezier aan beleeft en hij hoopt jij ook!
Een Box leent zich voor meer zaken dan alleen het vervoeren van speciaalbier. Als je een beetje je best doet maak je er in een handomdraai een zenuwspiraal van. Plezier gegarandeerd! Gemaakt door Tim met Makey Makey, zn laptop en een Beer in a Box natuurlijk!
Vandaag kwamen we toch op iets interessants; een Black & Tan. Daar hadden we nog nooit van gehoord bij de Beer. Na even inlezen werd ons verteld dat we een lichte Pale Ale of Lager moesten pakken en een donkere Stout. Meteen het magazijn ingedoken om iets bruikbaars te pakken 20 pogingen later! Hoppa bieren mengen! Maar dan juist niet...
Eindelijk, na 4 jaar heeft Nederland zich weer eens gekwalificeerd voor een eind toernooi. Na de mislukte kwalificatie in 2016 (EK) en 2018 (WK) waren we toe aan een voetbaltoernooi in de zomer. De groep is bekend Nederland staat tegenover Oekraïne, Oostenrijk en Noord Macedonië. De oranje leeuwen spelen ook in deze volgorde. Allemaal in Amsterdam, lekker makkelijk ook, kunnen ze mooi met de noppen op het fietsie :)
Zo dan, dat was de Beer eens een kwalificatie. Zandvoort, kort en uitdagend voor de coureurs. Vooral met de lange auto’s van tegenwoordig in tegenstelling tot de vorige Gran Prix van Zandvoort die voor het laatste gereden werd in 1985. En gewonnen werd door Niki Lauda in een McLaren.
De "Grizzly gazet" de eerste krant van De Beer, en wat was het leuk om deze te maken
‘Lekker is een vreselijk woord’, valt Reinier Spreen in zijn boek ‘De taal van smaak’ gelijk met de deur in huis. ‘Waaróm is het lekker? Leg dat maar eens uit,’ vervolgt hij zijn introductie. De schrijver zou er zomaar een strenge indruk mee kunnen maken, maar wie de parttime barman van café Gollem ontmoet merkt al snel het tegendeel.
ALKMAAR – De eerste De Beerkrant is een feit. Begin juni reikte medeoprichter Tim Remmerswaal het eerste exemplaar uit aan Chiel Wester (links op foto), boxklant van het eerste uur
Boukje Koop uit Eindhoven is op het moment van schrijven een van de nieuwste Diplom Biersommeliers van Nederland. De bovenmatige interesse in bier van deze ‘bierdame’ (haar online werktitel, zie bierdame.com) is begonnen in 2009 en in rap tempo heeft ze zich bij een select groepje erkend bierkenners gevoegd.
Vol verwachting klopt zijn hart. Niet voor de Sint, maar voor de Beer. Fysiotherapeut Stefan Bodde uit Leeuwarden is Beer in a Box-abonnee van het eerste uur en ontvangt vandaag ‘beermail’ afkomstig uit Alkmaar. We zijn de doos gevolgd tot in zijn huiskamer, waar de kartonnen verrassing direct open gaat.
Bier in blik heeft een imagoverandering ondergaan en is van het sulletje van de klas opgeklommen naar status van populaire jongen. Steeds meer Nederlandse (craft)brouwerijen stappen over op het verpakken in blik, een ontwikkeling die in ons land rond 2016 zijn intrede deed. De metalen verpakking heeft talloze voordelen, zo klinkt het uit meerdere hoeken van de bierwereld. De Beer sprak met Brouwerij De Moersleutel in Alkmaar, één van de voorlopers wat betreft het gebruik van blik in onafhankelijke brouwerijen
Bij de samenstelling van de ‘bieren in de doos’ speelt het proefpanel een sleutelrol. Mark Henke staat aan het hoofd van het testteam en legt uit hoe de proevers te werk gaan. Een introductie van de ‘Opperbeer’, die verhaalt over zijn alsmaar groeiende interesse voor bier.
De Rock City Brewpub in Amersfoort is een samenwerking tussen chef-kok Robert Oosterhuis en brouwer Koen Overeem (van Rock City Brewing). Het sfeervolle proeflokaal is nog niet eens een jaar open maar heeft in korte tijd al naam gemaakt op het gebied van foodpairing. Pairing met bier natuurlijk, en niet alleen met hun huisgemaakte brouwsels.
Van het klinken van de kelken binnen de kloostermuren naar het geven van een review op Untappd lijkt een grote stap. Dat is het ook. Eeuwenlang is er relatief weinig veranderd maar de digitalisering en de wereldwijde craftbierrevolutie van de laatste decennia hebben voor een versnelde overgang gezorgd van de oude naar de nieuwe bierwereld. Toch is de kern ongewijzigd gebleven. Goed bier wordt namelijk nog steeds op een ambachtelijke manier gebrouwen. Tegenwoordig met hypermoderne brouwinstallaties, maar nog steeds als een ambacht in de meest pure vorm.
De Dordtse brouwer Rien Polak is zoals veel van zijn collega’s thuis begonnen als hobby met potten en pannen in de keuken. Na verloop van tijd verhuist hij zijn activiteiten naar het schuurtje in de tuin, waar het idee ontstaat om de polsstok nog iets verder te zetten en op te schalen. Polak vindt in 2016 ketelruimte bij Brouwerij Steffelaar, die destijds nog in het nabijgelegen Rotterdam is gevestigd.
Als Brabander, bourgondiër en carnaval-liefhebber was de bierliefde van Lizze Verkooijen, biersommelier in opleiding en werkzaam bij Brouwerij Martinus in Groningen, tot vorig jaar vooral beperkt tot het drinken van bier. In november 2019 werd haar interesse voor speciaalbier aangewakkerd door een verhuizing naar Groningen.
Vervolg op: ‘Proeven met kastelein Maurice Huisman’ in Grizzly Gazet #2
In dit bericht proberen we zo transparant mogelijk de verschillende uitdagingen te delen met jullie om eventuele teleurstellingen te voorkomen. Het gaat over bestellen, inpakken en verzenden.
Na vele vragen heeft de Beer de Egghunt van 2020 even goed afgestoft en de (b)eitjes opnieuw verstopt. Want Beer, Honing, Pasen, Geen eitjes dus B ijtjes. Honderden mensen klikte zich scheel en vonden tot wel 17 bijtjes. In totaal zijn er bijna 70.000 pagina's bekeken in 1 1/2 uur tijd. In dit artikel gaan we de boel samenvatten en de winnaar(s) bekend maken plus je ontdekt waar de bijtjes waren verstopt. De Beer begrijpt als geen ander hoe ontzettend frustrerend het kan zijn als je de laatste (paar) niet kan vinden...
Een update over de prijsverandering bij de Beer. Want wij grommen graag open en transparant.
Daar is ie dan! Voor het eerst (oke of tweedst) sinds de geschiedenis van De Beer komt er een vacature online! En wel voor mijn eigenste functie. Dus kan ik als geen ander jou vertellen wat de functie inhoudt. Als je De Beer nog niet kent, kijk eerst dan even op de interwebs, scheelt een hoop uitleg hier. Beetje huiswerk vooraf wordt gewaardeerd :)
Sinds 1 december horen we van een aantal mensen dat de bieren uit de Exclusive Box niet dezelfde zijn als diegene die ze zien na het scannen van de QR-code. Om onduidelijkheid en verwarring te voorkomen biedt de Beer hier een kijkje onder de icoontjes zodat iedereen dit kan checken wanneer er een ander biertje tevoorschijn komt.
Het bleek dit jaar lastiger dan eerder. Van de paar honderd deelnemers hebben er slechts 5 alle 17 eitjes gevonden. En zonder hints of hulp van de Beer.
Het is EINDELIJK zo ver! Het is de Beer gelukt het tofste bier abonnement nog toffer te maken. Hij is flink aan de slag gegaan met plannen, testen en het tot in de puntjes uitwerken van de plannen voor zijn bier service. De Beer maakte hiermee zijn abonnement tot de meest bijzondere, meest persoonlijke bier abonnement van de wereld en daarbuiten. Er zijn dus alleen maar positieve veranderingen gaande bij de Beer en al grommend wil hij je hierover gaan vertellen.
Heb je weer een lekker weekje Hello Fresh voor de boeg? Dan geeft de Beer graag wat tips welke bierstijlen het beste passen bij het gerecht. Zo is ie. Super meedenkend. Grrrrenjoy!
Heb je weer een lekker weekje Hello Fresh voor de boeg? Dan geeft de Beer graag weer wat tips welke bierstijlen het beste passen bij het gerecht. Zo is ie. Super meedenkend. Grrrrenjoy!
Sinds 2011 wordt Nationale IPA-dag gevierd. Op deze dag eert het bier dat bekend staat als India Pale Ale op de eerste donderdag in augustus. Dit jaar valt het op 4 augustus. Nationale IPA-dag wordt gevierd om het bewustzijn te vergroten over een van de meest populaire soorten ambachtelijk bier ter wereld
De afgelopen jaren is zowel de vraag als het aanbod van Adventskalenders exponentieel toegenomen. Waren er in 2018 slechts enkele aanbieders, dit jaar valt er te kiezen uit honderden verschillende kalenders met 24 cadeautjes. Op dit moment is het aanbod al ruim over het totale aanbod van 2021 en de feestperiode moet nog beginnen. En crisis of niet, de consument trekt nu al flink de portemonnee om straks niet mis te grijpen. De meerderheid van de adventskalenders zijn al te bestellen.
De nieuwe Box is uit en het thema is 'De Crisis, welke Crisis Box?! Daar past een lekker playlistje bij. Ik leg je graag uit waarom welk nummer het beste past bij het bier.
De "officiële" verjaardag van het bierblikje is 24 januari 1935. Dat is de dag waarop de bierblikken Krueger's Finest Beer en Krueger's Cream Ale voor het eerst in de verkoop gingen in Richmond, Virginia.
Voor de Beer Hacks box heb ik een heerlijke playlist voor je klaargezet! Lees hieronder waarom ik deze platen heb gekozen!
Het is weer zover! Speciaal voor de Adempauze box heb ik een playlist aangemaakt voor de overheerlijke bieren die nu in jouw bierkast staan! Check het hieronder:
Ben jij groot fan van de playlists voor elke nieuwe box? Goed nieuws! Hier is de Goed nieuws playlist!
Elke nieuwe box betekent, een nieuwe playlist! Deze keer is dat de Jouw mening box!
Alleen voor diegene die het nog een beetje spannend vinden.
De Beer Adventskalender stond afgelopen editie in het teken van retro TV en alles wat daar zoal op te zien was en is. Onze tekenaar Paul Stellingwerf heeft er uren en uren in gestopt om er een walhalla van 'O JA's!' en 'Kijk deze!' te laten klinken in de huiskamers van Nederland en België. En dat is aardig gelukt.
Voor deze (toch wat speciale) editie van het abonnement heb ik weer een toepasselijke playlist gemaakt! Bekijk en luister hem hieronder!
Op het moment is de India Pale Ale (IPA) waarschijnlijk de meest besproken bierstijl. Het heeft een sterke hop smaak, is bitter en kan verfrissend zijn. Het heeft typische geuren van ceder, citrus en tropisch fruit. Hoewel deze bittere biersoort oorspronkelijk in Engeland werd gebrouwen, wordt het tegenwoordig overal ter wereld geproduceerd. De Beer neemt je even mee.
Ook voor de maand maart heb ik een lekkere playlist gemaakt! Alle nummers zijn natuurlijk handmatig en vakkundig bij elk bier uitgezocht! Check hieronder hoe ze gekoppeld zijn!
Een nieuwe maand, een nieuwe doos bier en dus ook een nieuwe Playlist! Check hem hieronder!
Het is alweer mei! en ook voor deze maand en box heb ik weer een playlist gemaakt! check hem hieronder:
Óók voor de maand juni heb ik weer een lekkere playlist voor je klaargezet, volledig afgesteld op je nieuwe box!
Voor de maand augustus heb ik weer een heerlijke playlist voor je gemaakt! Uiteraard past deze bij je doos met bier! Check hem hieronder!
Het is alweer juli en dus weer tijd voor een nieuwe doos bier! Natuurlijk maak ik er weer een playlist bij! check hem hier beneden!
Ook vrouwen zijn dol op Speciaalbier, al is het maar om de partner tevreden te houden.
Eind oktober was het zover. Spitsuur aan de Kitman. De Beer hoefde de roldeur overdag bijna niet meer omlaag te laten schuiven. Dagen achtereen reden trucks en bestelbussen af en aan om dozen en kratten met blikken en flessen af te leveren bij het hol van de Beer. Pallets vol lekkernijen, van lichte Blondjes tot vette Stouts. Preciezer kan of mag de Beer het niet omschrijven, omdat het hier de geheime selectie voor de Adventkalender betreft. Er moet nog wel flink wat te raden overblijven, immers!
De Beer blijft zich verwonderen over de grote diversiteit aan Nederlandse brouwerijen. Uiteraard wist ‘ie al van die grote variatie, maar na een rondgang langs de brouwers van Holwierde naar Fijnaart en via Purmerend naar Maastricht, viel het ‘m toch weer eens extra op.
Tijd voor een update vanuit het bierwalhalla! De Beer moet met de bierbuik bloot: er zijn nogal wat veranderingen gaande in Bierland. Dat betekent dat we met z'n allen een klein beetje moeten bijleggen om onze geliefde bierontdekkingsreis voort te zetten. Maar vertrouw de Beer, hier is een reden voor!